Performance Upgrades bis 552 kW / 750 PS und 900 Nm
Sportliche Sicht-Carbon-Aerodynamikkomponenten
BRABUS Monoblock „PLATINUM EDITION“ Highend-
Leichtmetallräder mit bis zu 22 Zoll Durchmesser
Exklusive BRABUS Accessoires für das Interieur

High Performance für Mercedes-Benz Automobile ist seit fast 50 Jahren eine der Spezialitäten von BRABUS. Die Ingenieure, Techniker und Designer des Veredlers entwickeln permanent neue Upgrades für alle Modellreihen, die nur ein Ziel haben: Anspruchsvollen Fahrzeugbesitzern noch mehr Fahrspaß zu vermitteln.
So gibt es ab sofort ein umfangreiches BRABUS Veredelungsprogramm für den Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Zweitürer. Mit dem BRABUS PowerXtra B40S-750 Performance Upgrade wird die Leistung des Achtzylinder-Biturbo auf 552 kW / 750 PS gesteigert. Die Karosserie wird mit sportlichen Sicht-Carbon-Aerodynamikkomponenten noch aufregender gestaltet. Maßgeschneiderte BRABUS Monoblock “PLATINUM EDITION” Hightech-Räder mit maximal 22 Zoll Durchmesser an der Hinterachse lassen das Coupé noch spektakulärer auftreten.
730 Pferdestärken Systemleistung durch BRABUS Motortuning eröffnen dem aktuellen Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE mit Hybridantrieb eine neue Leistungsdimension. Optisch können Limousine und T-Modell des Spitzenmodells der C-Klasse mit BRABUS Sicht-Carbon Karosserieelementen und BRABUS Monoblock Z “PLATINUM EDITION” Leichtmetallfelgen der Größe 9.5Jx21 individualisiert werden.
Auch die Fans von kompakten High Performance Hybrid-SUVs werden von BRABUS perfekt bedient: Wie in der C-Klasse sorgt auch beim Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE das BRABUS PowerXtra B20E-730 Performance Upgrade für eine Systemspitzenleistung von 537 kW / 730 PS und ein maximales Systemdrehmoment von 1 120 Nm. Die BRABUS Designer entwickelten ein sportliches Optik-Upgrade mit Sicht-Carbon Karosseriekomponenten und BRABUS Monoblock Highend-Rädern, die in verschiedenen Designs und Durchmessern bis 22 Zoll zur Auswahl stehen.
Selbstverständlich bietet BRABUS für alle Modelle auch exklusive Accessoires zur Aufwertung des Innenraums bis hin zum besonders edlen MASTERPIECE Interieur an.

Das BRABUS Programm für den Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

Leistung kann man gerade in einem Sportwagen nie genug haben. Deshalb entwickelten die BRABUS Motoreningenieure für den Vierliter-Achtzylinder-Biturbo-Motor des GT 63 Coupés das BRABUS PowerXtra B40S-750 Performance Upgrade. Zwei BRABUS Spezial-Turbolader mit größerer Verdichtereinheit und modifizierter Rumpfgruppe ersetzen die serienmäßigen Lader. Zusätzlich werden in Plug-and-Play Technologie zwei BRABUS Steuermodule an die Motorelektronik adaptiert, die spezielle Kennfelder für Einspritzung, Zündung und Ladedruckregelung ins System einspeisen. Nach der Installation stehen 121 kW / 165 PS mehr Spitzenleistung und 100 Nm mehr Drehmoment zur Verfügung. Die Hightech-Schmierstoffe für den kompletten Antriebsstrang stammen von Technologiepartner MOTUL.

Als ideale Ergänzung zum Motortuning empfiehlt sich die aus Edelstahl gefertigte BRABUS Sportauspuffanlage mit vier Endrohren mit Carbon-Ummantelung. Dieses Abgassystem optimiert die Leistungsentfaltung des V8 Triebwerks und bietet durch elektronisch gesteuerte Abgasklappen ein aktives Soundmanagement zwischen dezentem „Coming Home“ Modus und einem besonders kraftvollen V8-Klang mit geöffneten Auspuffklappen.

Mit 552 kW / 750 PS bei 6 100 U/min und einem maximalen Drehmoment von 900 Nm bei nur 4 000 Touren sprintet der getunte Allrad-Sportwagen in nur 2,9 Sekunden auf Tempo 100. Die Höchstgeschwindigkeit ist elektronisch auf 315 km/h limitiert. Alternativ gibt es auch den BRABUS PowerXtra B40-650 Leistungskit für 478 kW / 650 PS und 850 Nm Drehmoment.

Besonders leichtes und dennoch enorm widerstandsfähiges Carbon, wie es auch in der Formel 1 zum Einsatz kommt, wurde als Material für die BRABUS Aerodynamik-Komponenten gewählt. Die im Windkanal entwickelten Elemente verleihen dem Zweitürer nicht nur ein noch aufregenderes, BRABUS-typisches Design, sondern optimieren auch die Aerodynamik. Alle Karosserieteile können in Sicht-Carbon mit hochglänzendem oder mattem Finish geordert oder auf Wunsch natürlich auch in Wagen- oder Kontrastfarbe lackiert werden.

Die Frontschürze des Coupés erhält mit dem BRABUS Frontspoiler mit seinen seitlich an den Radläufen hochgezogenen Blenden nicht nur ein optisches Upgrade: Bei hohem Tempo wird der Auftrieb an der Vorderachse weiter reduziert, was zu einem noch stabileren Fahrverhalten führt. Die beiden BRABUS Einsätze für den Kühlergrill verleihen dem Coupé zusätzlich ein noch markanteres Gesicht.

Die BRABUS Design-Aufsätze hinter den vorderen Radausschnitten leisten ebenso einen elementaren Beitrag zur aufregenden BRABUS Optik wie die speziell für diesen Mercedes Sportwagen entwickelten BRABUS Monoblock „PLATINUM EDITION“ Schmiederäder, die unter Einsatz von State-of-the-Art Schmiedetechnologie und CNC-Bearbeitung gefertigt werden.

Für das hier gezeigte Fahrzeug wurde das Monoblock Z Design mit zehn Speichen gewählt. Auf dem GT 63 4MATIC+ werden diese Räder in den Dimensionen 10.5Jx21 vorne und 12Jx22 an der Hinterachse gefahren. Die breiten Hochleistungspneus der Größen 305/30 ZR 21 und 335/25 ZR 22 kommen von Technologiepartner Continental. Einen weiteren Beitrag zur aufregenden Optik leisten auch die BRABUS Sportfedern, die den GT um ca. 25 Millimeter tieferlegen.

Die Heckansicht wirkt durch die BRABUS Sicht-Carbon-Aerodynamikteile in Form eines Heckspoilers und einer Heckschürze mit integriertem Diffusor und maßgeschneiderten Ausschnitten für die vier Endrohre der BRABUS Sportauspuffanlage noch athletischer.

Für das Cockpit des Zweitürers entwickelten die BRABUS Interieurdesigner exklusive Accessoires wie Einstiegsleisten mit beleuchtetem BRABUS Logo, dessen Farbe analog zur Ambiente-Beleuchtung wechseln kann. BRABUS Pedalauflagen aus Aluminium oder Sicht-Carbon gehören genauso zu den Optionen für den Innenraum wie hochwertige BRABUS Fußbodenschoner und eine Kofferraummatte mit Ledereinfassung.

Weitergehende Wünsche in jeder denkbaren Farbe und vielen verschiedenen Designs können mit exklusiven BRABUS MASTERPIECE Innenausstattungen erfüllt werden, die in der hauseigenen Sattlerei entstehen.

Das BRABUS Programm für den Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Ob Limousine oder T-Modell: Mit dem BRABUS PowerXtra B20E-730 Performance Upgrade wird der aktuelle Mercedes C 63 S E PERFORMANCE noch mehr zum Wolf im Schafspelz. Mit modernster Prüfstandstechnik und umfangreicher Testfahrten auf Rennstrecken und im Straßenverkehr entwickelten die BRABUS Motoreningenieure einen Leistungskit, der dem aufgeladenen Zweiliter-Vierzylinder des Hybridautos zu 37 kW / 50 PS Mehrleistung verhilft.

In Plug-and-Play Technologie wird dafür ein Zusatzsteuergerät an das elektronische Motormanagement adaptiert, das die Motorsteuerung mit neuen Kennfeldern für Einspritzung und Zündung versorgt und den Ladedruck erhöht. Damit steigt die Spitzenleistung von serienmäßigen 350 kW / 476 PS auf 387 kW / 526 PS bei 6 300 U/min an. Gleichzeitig wächst das maximale Drehmoment des Verbrenners von 545 auf 645 Nm an, die konstant zwischen 4 750 und 5 200 Touren bereitstehen. BRABUS empfiehlt Hochleistungsmotoröl von Technologiepartner MOTUL.

Der samt Batterie in einem Modul an der Hinterachse platzierte Elektromotor bleibt unverändert und trägt 150 kW / 204 PS und 320 Nm zu diesem Hybridantrieb bei. Mit BRABUS Motortuning verfügt der Fahrer oder die Fahrerin über eine Systemleistung von 537 kW / 730 PS.

Im harmonischen Zusammenspiel mit dem Neungang-SPEEDSHIFT-Getriebe beschleunigen beiden Karosserievarianten des aktuellen C 63 mit BRABUS PowerXtra B20E-730 Leistungssteigerung in nur 3,2 Sekunden von 0 – 100 km/h. Die Höchstgeschwindigkeit ist beim Viertürer elektronisch auf 280 km/h begrenzt, beim T-Modell endet der Vortrieb bei 270 km/h.

Das BRABUS Aerodynamikprogramms für den aktuellen Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE überzeugt durch sportliche Optik und aerodynamische Effizienz. Auch hier wird auf Sicht-Carbon mit wahlweise matter oder hochglänzender Versiegelung gesetzt.

Das Gesicht des Spitzenmodells der C-Klasse, ob Vier- oder Fünftürer, definieren die BRABUS Designer durch einen markanten Frontspoiler, die Aufsätze für die seitlichen Lufteinlässe, und die beiden Einsätze für den Kühlergrill noch dynamischer.

Die Heckpartie der aktuelle C 63 Modelle kann mit der BRABUS Sicht-Carbon-Heckschürze optisch veredelt werden. Sie besticht nicht nur durch den integrierten Diffusor, sondern auch durch die vier BRABUS Auspuffrohre mit Carbon-Blenden.

Einen elementaren Beitrag zur athletischen Optik und zu einer weiteren Steigerung der Fahrdynamik leisten auch die BRABUS Monoblock Z „PLATINUM EDITION“ Leichtmetallfelgen im 21 Zoll King Size Format. Die unter Einsatz von Schmiedetechnologie und CNC-Bearbeitung produzierten Zehnspeichenräder werden auf dem Top-of-the-Line-Modell der aktuellen C-Klasse in der Dimension 9.5Jx21 vorne und hinten gefahren. Sie werden mit Continental, Hankook oder YOKOHAMA Hochleistungsreifen der Größen 265/30 ZR 21 vorne und 275/30 ZR 21 auf der Hinterachse bestückt.

BRABUS Sportfedern mit Gewindehöhenverstellung erlauben eine speziell auf die Wünsche des Eigners abgestimmte Tieferlegung zwischen fünf und zwanzig Millimeter. Davon profitiert nicht nur die Optik, sondern auch das Handling.

Die exklusive BRABUS Veredelung des Innenraums wird natürlich auch für die aktuellen Mercedes C 63 Modelle angeboten. Die Palette der BRABUS Accessoires reicht von Einstiegsleisten mit beleuchtetem BRABUS Logo, das in der Farbe wechselt, über ergonomisch geformte Aluminium-Schaltwippen bis zu BRABUS Aluminium-Pedalauflagen und hochwertigen Velours-Fußbodenschonern.

Das BRABUS Programm für den Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE

BRABUS PowerXtra B20E-730: Die neueste Leistungssteigerung aus der Bottroper Luxusmanufaktur hebt die Performance des Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE auf ein völlig neues Level. Der Zweiliter-Vierzylinder mit elektrischem Turbolader gewinnt nach der Plug-and-Play Installation des BRABUS PowerXtra Moduls 37 kW / 50 PS Mehrleistung. Die elektrischen Bestandteile des Hybridantriebs, der Startergenerator und das Elektromotormodul an der Hinterachse, bleiben unverändert.

Mit BRABUS Upgrade steigt die Leistung des Verbrenners von normal 350 kW / 476 PS auf 387 kW / 526 PS bei 6 300 U/min. Parallel wächst das maximale Drehmoment von 545 auf 645 Nm an. BRABUS verwendet für Motor und Kraftübertragung exklusiv MOTUL Schmierstoffe.

Zum Hybridantrieb gehört der unverändert belassene, zusammen mit der Batterie an der Hinterachse platzierte Elektromotor mit 150 kW / 204 PS und 320 Nm Drehmoment. Mit dem BRABUS Performance Upgrade steht dann eine Systemleistung von 537 kW / 730 PS zur Verfügung.

Mit Neungang-Sportgetriebe und Allradantrieb katapultiert sich das Highend-Hybrid-SUV in nur 3,3 Sekunden aus dem Stand auf Tempo 100. Die Höchstgeschwindigkeit ist elektronisch auf 275 km/h limitiert.

Sportliche Optik und optimale aerodynamische Funktion: Die BRABUS Designer entwickelten für den aktuellen GLC 63 Karosseriekomponenten aus dem Hightech-Werkstoff Carbon, die optional mit hochglänzender oder matter Versiegelung geordert werden können. Der Frontspoiler mit seitlich hochgezogenen Flaps lässt den Fünftürer nicht nur optisch aufregender wirken, sondern trägt bei hohem Tempo auch zu einer optimierten Richtungsstabilität bei. Zur markanten Optik tragen auch die Blenden um die seitlichen Lufteinlässe in der Frontschürze und die in den Kühlergrill integrierten Einsätze bei. Die BRABUS Sicht-Carbon-Heckschürze setzt die vier BRABUS Auspuffendrohre und den zentralen Diffusor perfekt in Szene.

Maßgeschneiderte BRABUS Leichtmetallfelgen für den GLC 63 gibt es in verschiedenen Designs und wahlweise 21 oder 22 Zoll Durchmesser. Auf dem hier gezeigten Fahrzeug sind die in einer Kombination aus Schmiedetechnologie und Hightech-CNC-Bearbeitung produzierten BRABUS Monoblock Z „PLATINUM EDITION“ Räder mit zehn Speichen montiert.
Als größte Variante für die GLC-Klasse können sie in der Kombination 9.5Jx22 vorne und 10.5Jx22 an der Hinterachse gefahren werden. Die BRABUS Technologiepartner Continental, Hankook und YOKOHAMA steuern die optimalen Hochleistungsstraßenreifen der Dimensionen 275/35 ZR 22 und 315/30 ZR 22 bei.

Eine breite Palette an individuellen BRABUS Accessoires fürs Cockpit rundet das Portfolio für den GLC 63 S E PERFORMANCE ab: Das Angebot reicht von den Pedalauflagen aus Aluminium bis zu Einstiegsleisten mit analog zur Ambiente Beleuchtung des Innenraums wechselnd beleuchtetem BRABUS Logo. Ebenso exklusiv sind die ledereingefassten BRABUS Fußbodenschoner und die BRABUS Matte für den Kofferraum.

(Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, Telefon + 49 / (0) 2041 / 777-0, Internet www.brabus.com)

More power, more exclusivity: BRABUS presents new refinement ranges for the C, GLC and GT 63 AMG

Performance upgrades up to 552 kW / 750 hp and 900 Nm
Sporty exposed-structure carbon aerodynamic-enhancement components‘
BRABUS Monoblock “PLATINUM EDITION” high-end alloy wheels up to 22 inches in diameter
Exclusive BRABUS accessories for the interior

High performance for Mercedes-Benz automobiles has been one of the fortes of BRABUS for almost 50 years. The engineers, technicians and designers of the automotive refinement specialist are constantly developing new upgrades for all model series. They have a single goal in common: providing discerning vehicle owners with even more driving fun.

Now there is an extensive BRABUS refinement range for the two-door Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+. The BRABUS PowerXtra B40S-750 performance upgrade boosts the output of the twin-turbo eight-cylinder to 552 kW / 750 hp (740 bhp). The bodywork is given an even more thrilling design with tailor-made aerodynamic-enhancement components. Custom-designed BRABUS Monoblock “PLATINUM EDITION” high-tech wheels with a maximum diameter of 22 inches on the rear axle give the coupe an even more spectacular appearance.

A system output of 730 horsepower thanks to BRABUS engine tuning unlocks a new dimension in performance for the current Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE with hybrid drive. Visually, the sedan and wagon of the top-of-the-line C-Class model can be customized with BRABUS exposed-structure carbon bodywork components and BRABUS Monoblock Z “PLATINUM EDITION” alloy wheels of size 9.5Jx21.

BRABUS also perfectly serves the needs of the fans of compact high-performance hybrid SUVs. As in the C-Class, the BRABUS PowerXtra B20E-730 performance upgrade also ensures a peak system output of 537 kW / 730 hp (720 bhp) and a peak system torque of 1,120 Nm (826 lb-ft) in the Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE. The BRABUS designers developed a sporty styling upgrade with exposed-structure carbon bodywork components and BRABUS Monoblock high-end wheels, which are available in various designs and with diameters of up to 22 inches.

BRABUS also offers exclusive accessories for enhancing the interior of all models, of course, culminating in a particularly exquisite MASTERPIECE interior.

The BRABUS range for the Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

One can never have enough power, especially not in a sports car. That is why the BRABUS power unit engineers developed the BRABUS PowerXtra B40S-750 performance upgrade for the four-liter, twin-turbo eight-cylinder engine of the GT 63 Coupe. Two custom BRABUS turbochargers with larger compressor unit and modified core assembly replace the production turbos. In addition, two plug-and-play BRABUS control modules are adapted to the engine electronics. They introduce special maps for injection, ignition and boost pressure control. After the installation, peak output jumps by 121 kW / 165 hp (162 bhp), while peak torque increases by 100 Nm (74 lb-ft). The high-tech lubricants for the entire powertrain are supplied by technology partner MOTUL.

The BRABUS stainless sports exhaust system with four carbon-wrapped tailpipes is the ideal complement to the engine tuning. This exhaust system optimizes the power delivery of the V8 engine and thanks to electronically controlled butterfly valves in the exhaust offers active sound management that ranges from a subtle “Coming Home” mode to a particularly powerful V8 exhaust note with open butterfly valves.

An output of 552 kW / 750 hp (740 bhp) at 6,100 rpm and a peak torque of 900 Nm (664 lb-ft) at a low 4,000 rpm propel the tuned all-wheel-drive sports car from rest to 100 km/h (62 mph) in a mere 2.9 seconds. The top speed is electronically limited to 315 km/h (196 mph). As an alternative, BRABUS also offers the BRABUS PowerXtra B40-650 performance kit, which increases the output to 478 kW / 650 hp (641 bhp) and the torque to 850 Nm (627 lb-ft).

Like in Formula 1 racing, the BRABUS aerodynamic-enhancement components are made from especially light yet tremendously strong carbon. The components were developed in the wind tunnel and give the two-door even more of the thrilling, hallmark BRABUS design while optimizing the aerodynamics to boot. All exposed-structure carbon bodywork components offer a choice of glossy or matte finish and can also be painted in vehicle or contrasting color.

The BRABUS front spoiler with raised side flaps at the wheel arches gives the coupe a visual upgrade. What is more: It further reduces front-axle lift at high speeds, resulting in even more stable handling. In addition, the two BRABUS inserts for the radiator grille lend the coupe a more striking face.

The BRABUS design trim panels behind the front wheel arches play just as much a crucial role in the exhilarating BRABUS look as the BRABUS Monoblock “PLATINUM EDITION” forged wheels, which were custom-developed for this Mercedes sports car and are produced using state-of-the-art forging technology and CNC machining.

The Monoblock Z design with ten spokes was chosen for the vehicle pictured here. The GT 63 4MATIC+ runs on these wheels in size 10.5Jx21 at the front and size 12Jx22 on the rear axle. The wide high-performance tires of sizes 305/30 ZR 21 and 335/25 ZR 22 come from technology partner Continental. The BRABUS sports springs, which lower the ride height of the GT by about 25 millimeters (1 in), also play a part in the electrifying looks.

The rear end of the car is given an even more athletic appearance with BRABUS exposed-structure carbon aerodynamic-enhancement components in the form of a rear spoiler and a rear fascia with integral diffuser and tailor-made cutouts for the four tailpipes of the BRABUS sports exhaust system.

The BRABUS interior designers developed exclusive accessories for the cockpit of the two-door. They include scuff plates with backlit BRABUS logo, whose color can change in sync with the interior ambient lighting, BRABUS aluminum or exposed-structure carbon pedal pads, high-quality BRABUS floor mats, and a leather-edged trunk liner.

Requests for further enhancement can be fulfilled with exclusive BRABUS MASTERPIECE interiors. They are created in the company upholstery shop in any conceivable color and a host of different designs.

The BRABUS range for the Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Sedan or wagon: The BRABUS PowerXtra B20E-730 performance upgrade turns the current Mercedes C 63 S E PERFORMANCE into even more of a wolf in sheep’s clothing. The BRABUS power unit engineers used state-of-the-art test bench technology and extensive test drives on racetracks and public roads to develop a performance kit that boosts the power output of the turbocharged two-liter four-cylinder engine of the hybrid car by 37 kW / 50 hp (50 bhp).

To this end, a plug-and-play auxiliary control unit is adapted to the electronic engine management system, which supplies the engine controls with new maps for injection and ignition while also upping the boost pressure. As a result, peak power increases from stock 350 kW / 476 hp to 387 kW / 526 hp (469 – 519 bhp) at 6,300 rpm. Peak torque of the ICE grows from 545 to 645 Nm (402 – 476 lb-ft) at the same time. It is on tap on a plateau between 4,750 and 5,200 rpm. BRABUS recommends high-performance engine oil from technology partner MOTUL.

The electric motor, which together with the battery is arranged in a module at the rear axle, remains untouched and contributes 150 kW / 204 hp (201 bhp) and 320 Nm (236 lb-ft) to this hybrid drive system. With BRABUS engine tuning, the driver commands a system output of 537 kW / 730 hp (720 bhp).

Both body styles of the current C 63 with BRABUS PowerXtra B20E-730 performance upgrade and nine-speed SPEEDSHIFT transmission accelerate from 0 to 100 km/h (62 mph) in just 3.2 seconds. The top speed of the four-door is electronically limited to 280 km/h (174 mph). Acceleration of the wagon ends at 270 km/h (168 mph).

The BRABUS aerodynamic-enhancement range for the current Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE compels with its sporty looks and aerodynamic efficiency. Here, too, customers have a choice of exposed-structure carbon with a matte or glossy surface finish.

The BRABUS designers make the front of the top-of-the-line C-Class model, four- or five-door, look even more dynamic with a striking front spoiler, the trim surrounding the side air intakes, and the two inserts for the radiator grille.

The rear of the current C 63 models can be enhanced visually with the BRABUS exposed-structure carbon rear fascia. It features an integral diffuser and accommodates the four carbon-trimmed BRABUS tailpipes.

The BRABUS Monoblock Z “PLATINUM EDITION” alloys also play a pivotal role in the athletic looks and further improved dynamic handling. The king-sized, 21-inch ten-spoke wheels are manufactured using cutting-edge forging technology and CNC machining. They are fitted on the top-of-the-line model of the current C-Class in size 9.5Jx21 front and back. They carry Continental, Hankook or YOKOHAMA high-performance tires of sizes 265/30 ZR 21 at the front and 275/30 ZR 21 on the rear axle.

BRABUS sports springs with threaded height adjustment enable the ride height to be custom-lowered by between five and 20 millimeters (0.2 and 0.8 in) in accordance with the wishes of the owner. This benefits both the looks and the handling.

Exclusive BRABUS refinement of the interior is naturally also available for the current Mercedes C 63 models. The range of BRABUS accessories spans from scuff plates with color-changing backlit BRABUS logo and ergonomic aluminum paddle shifters to BRABUS aluminum pedal pads and high-quality velour floor mats.

The BRABUS range for the Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE

BRABUS PowerXtra B20E-730: The latest power upgrade from the Bottrop-based luxury manufactory elevates the performance of the Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE to an entirely new level. The two-liter four-cylinder engine with electric turbochargers produces an extra 37 kW / 50 hp (50 bhp) after installation of the plug-and-play BRABUS PowerXtra module. The electrical components of the hybrid drive system, the starter alternator and the electric motor module at the rear axle, remain untouched.

The BRABUS upgrade increases the output of the ICE from standard 350 kW / 476 hp to 387 kW / 526 hp (469 – 519 bhp) at 6,300 rom, while peak torque grows from 545 to 645 Nm (402 – 476 lb-ft). BRABUS exclusively uses MOTUL lubricants for the engine and drivetrain.

The hybrid drive also includes the unchanged electric motor, which together with the battery is arranged at the rear axle. It produces an output of 150 kW / 204 hp (201 bhp) and 320 Nm (236 lb-ft) of torque. With the BRABUS performance upgrade, the system output increases to 537 kW / 730 hp (720 bhp).

In concert with the nine-speed sports transmission and all-wheel drive, this combo catapults the high-end hybrid SUV from rest to 100 km/h (62 mph) in just 3.3 seconds. The top speed is electronically limited to 275 km/h (171 mph).

For sporty looks and optimal aerodynamic function, the BRABUS designers developed bodywork components for the current GLC 63 made from the high-tech material carbon. They are available with a glossy or matte surface finish. The front spoiler with raised side flaps gives the five-door a more thrilling appearance and also contributes to optimized directional stability at high speeds. The trim surrounding the side air intakes in the front fascia and the inserts integrated into the radiator grille also play a part in the distinctive looks. The BRABUS exposed-structure carbon rear fascia provides the perfect backdrop for the four BRABUS tailpipes and the central diffuser.

Tailor-made BRABUS alloys are available for the GLC 63 in various designs and with a choice of 21- or 22-inch diameter. The vehicle pictured here is equipped with ten-spoke BRABUS Monoblock Z „PLATINUM EDITION“ wheels, which are produced using a mix of forging technology and high-tech CNC machining. The largest available variant for the GLC-Class features a combination of 9.5Jx22 at the front and 10.5Jx22 on the rear axle. BRABUS technology partners Continental, Hankook and YOKOHAMA supply the optimal high-performance tires of sizes 275/35 ZR 22 and 315/30 ZR 22. The BRABUS product range for the GLC 63 S E PERFORMANCE is rounded out by a wide variety of individual BRABUS accessories for the cockpit. It spans from aluminum pedal pads to scuff plates with backlit BRABUS logo changing color in sync with the interior ambient lighting. Just as exclusive are the leather-edged BRABUS floor mats and the BRABUS liner for the trunk.

(Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, phone + 49 / (0) 2041 / 777-0, www.brabus.com)