Das Team Motopark hat sich in Oschersleben seit 1998 unter der Federführung von Timo RUMPFKEIL in allen wichtigen Nachwuchsserien des automobilen Rennsports etabliert und kann auf eine eindrucksvolle Siegesliste zurückschauen. Große Namen wie Michael SCHUMACHER, Valtteri BOTTA und Max VERSTAPPEN haben ihre motorsportliche „Grundausbildung“ dort absolviert.
Vor mehr als zehn Jahren wurde dann damit begonnen, Autos zu restaurieren, Umbauten von „Straßenautos“ vorzunehmen, Leistungssteigerungen zu installieren und schließlich auch Umbauten für Motorsportfahrzeuge durchzuführen.
Nach ersten Umbauten je eines Porsche 997 GT3 für Olaf DOBBERKAU und Ruben ZELTNER zur Rallye-Version trat jetzt der ehemalige schwedische Rennfahrer Kevin KLEVEROS an das Motopark-Team mit der Bitte heran, einem 997 GT3 RS einen Rallye-Style zu verpassen, der nicht nur so aussieht, sondern auch so performt. Der Umbau enthielt alle wichtigen Eckdaten, die für einen Rallye-Umbau benötigt werden. Allerdings mussten einige Kompromisse bezüglich Komfort und Alltagstauglichkeit eingegangen werden, um das Auto entsprechend nutzen zu können.
Einige der von Motopark umgebauten „Dinge“ bedürfen allerdings der besonderen Erwähnung. So zum Beispiel das Rallye-Fahrwerk. Die dreifach verstellbaren full-spec-Dämpfer in Sonderabstimmung stammen von REIGER. Ein Thermostat sorgt hier für identische Dämpfung bei kalten und warmen Dämpfern. Auch Federn und Stabis wurden „nachbehandelt“. Bleiben noch Rebound sowie Corner Control Valve. Ferner der Unterbodenschutz und die sogenannten Mud Flaps. Durch ein Air-Scoop gelangt Frischluft in den Innenraum. Eine für den Rallye-Einsatz optimierte Sonderanfertigung der Edelstahl-Abgasanlage sorgt einerseits für mehr Leistung an andererseits für einen massiv besseren Sound. Dann ist da noch eine Fly-Off-Handbremse mit ABS Kill-Switch. Nightface Xenon-Zusatzscheinwerfer mit Carbon-Halterung machen die Nacht zum Tage. Und die Bremsbeläge mit Rallye-Spezifikation haben einen höheren Reibwert und besseren Kalt-Grip.
Im Innenraum hat das Motopark-Team eine optional bei Porsche zu bekommende Käfigerweiterung verbaut. Ein Rallye-Counter berechnet per GPS Distanzen, Durchschnittszeiten etc. Eine Leselampe für den Beifahrer darf natürlich auch nicht fehlen! Für die „Kriegsbemalung“ des GT3 RS hat sich die Motopark-Crew abschließend Hajo LEMKE von 811 design ins Boot geholt.
Das Endergebnis sämtlicher „Interventionen“ rund um diesen Porsche spricht eine überaus deutliche Sprache! Zusätzliche Informationen zu diesem Projekt direkt bei
Motopark Group
Ansprechpartner Timo RUMPFKEIL (CEO)
Motopark Allee 14
39387 Oschersleben
Telefon +49 3949 510571-1
Mobil +49 173 6122434
Fax +49 3949 510571-5
E-Mail tr@motopark.com
http://www.www.motopark.com
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Complete Transformation: The Motopark GT3 RS Rallye Mod for the road
motopark.com – This name has been synonymous with countless successes in international motorsport series and a great deal of race track expertise. It is not for nothing that famous names like Valtteri Bottas or Max Verstappen learned to race here under team boss Timo Rumpfkeil from scratch and finally ended up in the top class of motorsports.
Of course, its just natural to transfer this concentrated expertise from the race track to the road:
After the first conversions of a Porsche 997 GT3 for Olaf DOBBERKAU and Ruben ZELTNER to a rally version, the former Swedish racing driver Kevin KLEVEROS approached the Motopark professionals with a very special request:
His Porsche 911 GT3 RS – a true feast for the eyes and a real rarity even in its original condition – should get a complete Rally Mod. And Rally should not only stand for a martial optic in WRC-style but also for a corresponding performance, which is in no way inferior to the optics!
And of course, the remaining comfort of the GT3 RS of the 991 series should also be retained in order to continue to be used to its full extent on the road.
The result is truly something to see – and above all heard!
Because a handmade stainless steel exhaust system with even further optimized throughput ensures that the not exactly quiet high-revving boxer gets the acoustic stage it deserves. By the way, a specially developed Air Scoop on the roof sucks in fresh air at all times – and this part looks pretty cool on top of everything else.
With regard to the suspension, the Motopark team was also able to draw on practically unlimited resources:
The Full-Spec-Rally-Dampers with special tuning, adjustable in compression high/low as well as rebound, are made by REIGER and feature both a rebound control valve and a corner control valve. A thermostat provides identical damping in cold and warm conditions. Naturally, springs and stabilizers have also been reworked and got into shape for tough off-road use.
A fat underbody protection and mud flaps not only protect the GT3 RS from stones and other loose objects, but also give it the look befitting its intended use.
Another damn cool gimmick: The Fly-Off handbrake with ABS Kill-Switch ensures bold drifts in gymkhana style on any surface at any time.
It is well known that it gets dark early in Sweden, especially in the winter months – but that doesnt cause too many problems to the off-road high-flyer from Oschersleben: A huge Nightface (carbon bracket) with extremely bright Xenon auxiliary lights turns night into day.
On the deceleration side, Porsche already provided a very good basis, which is why hardly any modifications were necessary: The brake pads with rally specification have a higher coefficient of friction and thus ensure better cold grip.
Since this rare gem is not suppose to flattened its tires – or in other words just sitting around in a car collection later but will also experience species-appropriate movement. Therefore the safety side was also upgraded: In the interior the Motopark team has installed a safety-cage extension which is optionally available from Porsche. A rally counter calculates distances, average times etc. via GPS and a reading lamp for the co-driver is included, too!
For the matching „war paint“ of the GT3 RS, the Motopark crew – at the request of the customer – finally got Hajo LEMKE from 811 design on board.
The result was an overall concept that also delivers the performance promised by the martial appearance. And a vehicle that – despite its continued registration – will not be seen again on public roads in the near future.
All information about this project and further conversions can be found directly at
Motopark Group
Contact person: Timo RUMPFKEIL (CEO)
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